Головна
Консультація
Як це працює
Послуги, ціни
Оплата
Корисне
Наші відповіді
Статті
Відгуки
 
 

Запитання: «Я прописаний в м. Миколаєві, але зараз проживаю в м. Києві і не можу туди приїхати в робочі дні. Хочу прописатися за місцем справжнього проживання. Скажіть, чи можна виписатися з квартири без моєї присутності? Наприклад чи може мама сходити до паспортиста і передати мій паспорт для виписки? Або в такому випадку потрібна довіреність? Чи моя присутність обов'язкова для виписки? І які документи потрібні для виписки та прописки?» - 21.5.15


 

 

Відповідь: Слід мати на увазі, що поняття «прописка» в Україні наразі не існує (це застаріле поняття, яке продовжують вживати на побутовому рівні). Замість «прописки» в Україні діє інститут «реєстрації місця проживання особи».

У відповідності до ч. 2 ст. 7 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» за заявою особи зняття з реєстрації може бути здійснено одночасно з реєстрацією нового місця проживання.

Можливість зняття з реєстрації (або «виписки») одночасно з зняттям з реєстрації попереднього місця проживання («виписки») також передбачена Порядком реєстрації місця проживання та місця перебування фізичних осіб в Україні, затвердженим наказом МВС України від 22.11.2012 №1077, (зокрема, пунктами 1.3., 2.7., 2.8.).

Таким чином, вам не обов’язково їхати в інше місто для зняття з реєстрації, оскільки ви можете здійснити цю дію одночасно з поданням документів для реєстрації нового місця проживання в місті, де ви проживаєте і плануєте зареєструватись.

Згідно зі ст.ст. 6,7 вищезазначеного Закону та п. 2.2. вищезазначеного Порядку для реєстрації місця проживання з одночасним зняттям з реєстрації попереднього місця проживання у вашому випадку необхідно буде подати такі документи:

1) письмова заява про реєстрацію місця проживання (може бути заповнена за місцем подання документів);

2) письмова заява про зняття з реєстрації місця проживання (може бути заповнена за місцем подання документів);

3) документ, до якого вносяться відомості про зняття з реєстрації місця проживання (паспорт);

4) квитанція про сплату державного мита в розмірі 0,05 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, тобто 0,85 грн. (або документ про звільнення від його сплати, якщо для вас існують такі підстави);

5) військовий квиток або посвідчення про приписку (якщо ви підлягаєте взяттю на військовий облік або перебуваєте на військовому обліку);

6) документи, що підтверджують право на проживання в житлі, адреса якого зазначається під час реєстрації: ордер, свідоцтво про право власності, договір найму (піднайму, оренди) або інші документи. У разі відсутності таких документів реєстрація здійснюється за згодою власника/співвласників житла, наймача та членів його сім’ї на реєстрацію місця проживання.

Частиною 6 статті 6 Закону та п.2.5. Порядку прямо заборонено вимагати для реєстрації місця проживання подання інших документів.

 

*Увага! З моменту надання відповіді (травень 2015) відбулася поетапна зміна законодавства, на яке є посилання у тексті (грудень 2015 - квітень 2016). Разом з тим, цими змінами можливість зняття з реєстрації одночасно з реєстрацією нового місця проживання не скасована і продовжує існувати. Читайте всю інформацію про нові правила реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання в окремій актуальній статті.

 

backінші відповіді

 

Rambler's Top100